به روز رسانی Dynamics AX به Dynamics 365 for Operations (بخش اول)

Spread the love

۱- آیا به روز رسانی Dynamics 365 حتما باید در بستر ابر انجام شود؟

خیر. سه حالت استقرار برای این به روز رسانی موجود می باشد. اگرچه گزینه مبتنی بر ابر مزیت ها و ویژگی های بیشتری را در اختیار سازمان قرار می دهد.

۲- چه حالات استقراری برای این به روز رسانی تعریف شده است؟

پیاده سازی Dynamics 365 بسیار انعطاف پذیر است. سه گزینه استقرار وجود دارد: میزبانی ابر، استقرار در محل ( “داده های محلی کسب و کار “) و ترکیبی (“ابر + استقرار سرور”). شروع در یک سناریو و حرکت به دیگری، در هر دو جهت امکان پذیر است. برای هر سناریو هزینه های اشتراک و زیرساخت مختلفی وجود دارد.

۳- چه اتفاقی برای سفارشی سازی های موجود می افتد؟

به طور کلی هرچه نسخه Microsoft Dynamics AX شما قدیمی تر باشد، احتمال لزوم توسعه دوباره سفارشی سازی ها برای Dynamics 365 for Operations بیشتر می باشد. برنامه نویسی سفارشی در حال حاضر از طریق پسوند به جای لایه بندی بیش از حد انجام می شود. مایکروسافت ارایه ابزار ارتقاء کد برای ساده سازی انتقال کد سفارشی ساخته شده را از اولویت های خود قرار داده است.

ابزار ارتقاء کد در چرخه خدمات (LCS) در ارزیابی فرایند ارتقاء قبل از ایجاد تعهد، انتقال کد به نسخه فعلی به صورت خودکار و نیز تسهیل روند از طریق فراهم کردن ادغام و مستندسازی خودکار در هنگامی که ادغام سازی دستی نیاز به انجام دارد، کمک می کند.

از آنجایی که Dynamics AX 2012 R3 دارای ساختار داده های مشابه به D365 می باشد، فاکتورگیری مجدد کمتری نسبت به نسخه های قدیمی تر مورد نیاز است و برخی شخصی سازی های موجود ممکن است با قابلیت های استاندارد پوشش داده شوند و نیازی به مهاجرت داده یا کد نویسی دوباره نباشد.

۴- در خصوص گزارش های موجود و محتوای BI چه اتفاقی صورت می گیرد؟

همانند کد های سفارشی، روند ارتقاء گزارش ها و محتوای BI یک رویکرد سه مرحله ای است: تجزیه و تحلیل، اجرا و اعتبار بخشیدن. ابزار ارتقاء مایکروسافت ممکن است برخی از گزارش های SSRS و بسته های BI از AX 2012 R3 را به نسخه جدید منتقل نمایند، با این حال، مطالبی از نسخه های قدیمی تر ممکن است به توسعه دوباره بیشتری نیاز داشته باشند.

کانال تلگرام: https://t.me/dynamics_ax

منبع: https://ax-dynamics.com/article/faq-upgrading-dynamics-ax-to-dynamics-365-operations

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.