وی‍ژگی جدید Microsoft Dynamics 365 for Financials – روش هزینه متوسط

Spread the love

مایکروسافت داینامیکس ۳۶۵ نسل بعدی برنامه های کسب و کار هوشمند است که با ترکیب هر دوی ERP و CRM سازمان ها را در جهت رشد، توسعه و تکامل توانمند می سازد. این سیستم های مدیریت کسب و کار مبتنی بر ابر جدید امکان اضافه کردن ماژول ها و برنامه های کسب و کار دیگر را برای سفارشی سازی و ایجاد تطابق با نیازهای منحصر به فرد سازمان فراهم می نمایند. Dynamics 365 for Financials سفارش، فروش، صورتحساب و گزارش را ساده تر می کند – این فرایند از همان روز اول با یکپارچه سازی دقیق با برنامه های آشنای مایکروسافت مانند Office 365 و Outlook Add-In شروع می شود.

نسخه سازمانی مایکروسافت داینامیکس ۳۶۵ گزینه هایی برای چندین ماژول از جمله موارد زیر را دارا می باشد:

  • کارکرد مدیریت مالی (ERP) – در حال حاضر در دسترس است.
  • فروش / مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) – به زودی منتشر می شود.
  • بازاریابی / مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) – به زودی منتشر می شود.

این راهکار مدیریت کسب و کار قوی با بسیاری از ویژگی های جدید ارتقا یافته است. یکی از آخرین قابلیت های مدیریت مالی افزوده شده، انتشار روش میانگین هزینه است که بیانگر این است که اکنون کسب و کار ها می توانند از روش میانگین هزینه برای ارزیابی موجودی استفاده کنند.

هزینه یک مورد (ارزش موجودی) که شما خریداری و بعدا به فروش می رسانید ممکن است در طول عمر خود تغییر کند، به عنوان مثال، در اثر اضافه شدن هزینه حمل و نقل به هزینه خرید پس از اینکه آیتم را فروختید. اصلاح هزینه ها به ویژه مناسب شرایطی است که شما کالاهای خود را قبل از خرید و صدور صورتحساب پیش فروش می کنید. بنابراین، برای دانستن ارزش موجودی درست در هر زمانی، هزینه های اقلام باید به طور مرتب تنظیم شود. این امر تضمین می کند که آمار فروش و سود به روز و KPI های مالی درست هستند. میانگین هزینه در محیط های کسب و کاری که در آن هزینه های اقلام ناپایدار هستند یا زمانی که اقلام موجودی انباشته یا مخلوط می شوند و نمی توان بین آنها تمایز قائل شد (مانند مواد شیمیایی)، بسیار مفید است.

با روش میانگین هزینه، هزینه واحد یک مورد به عنوان هزینه متوسط در زمان هر خرید محاسبه می شود. برای ارزیابی موجودی، فرض می شود که تمام اقلام موجودی به طور همزمان فروخته می شود. میانگین هزینه یک مورد با استفاده از میانگین وزنی دوره ای، با گزینه های دوره ای برای روز، هفته، ماه یا دوره حسابداری محاسبه می شود. شما می توانید برای محاسبه هزینه از گزینه های هر آیتم و یا هر مورد در هر مکان انتخاب نمایید.

در تنظیمات کمکی Company Setup ، روش پیش فرض هزینه یابی FIFO است، اما می توانید Average را انتخاب کنید. بخش مربوط به Costing Method در کارت هر مورد و در قسمت Costs & Posting قابل مشاهده می باشد. برای مشاهده تاریخ رویدادهای کسب و کار که هزینه متوسط براساس آنها محاسبه می شود، دکمه ای برای کاوش عمیق تر در قسمت هزینه واحد تعبیه شده است.

کانال تلگرام:  https://telegram.me/dynamics_ax

منبع: http://www.erpsoftwareblog.com/2017/08/microsoft-dynamics-365-for-financials-new-feature-average-costing-method/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.