وجود اختلال در فرایندهای کسب و کارها

Spread the love

یک مطالعه جدید انجام شده توسط شرکت مشاوره مدیریت Accenture نشان داده است که اختلال در صنعت، واقعیتی است که برای اکثر شرکت های بزرگ در سطح جهان اتفاق می افتد و این اختلال دارای الگویی قابل شناسایی می باشد که سازمان ها می توانند برای مواجه شدن با آن آماده شوند.

در این تحقیق، بیش از ۳۶۰۰ شرکت با درآمد سالانه حداقل ۱۰۰ میلیون دلار در ۸۲ کشور در خصوص سطح اختلالات فعلی و احتمال بروز اختلال در آینده مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که ۶۳٪ شرکت ها در حال حاضر با سطوح بالایی از اختلال روبرو هستند و ۴۴٪ نیز دارای علایمی هستند که حاکی از احتمال بالای بروز مشکل در آینده می باشند.

به عنوان بخشی از این تحقیق، Accenture با تجزیه اختلال به اجزای کلیدی آن، مفهومی را به عنوان یک شاخص بازدارندگی توسعه داد. مدیران کسب و کار می توانند از این شاخص برای درک موقعیت صنعت خود استفاده کنند. این امر به سازمان ها این اجازه را می دهد تا خطرات و فرصت ها را شناسایی کرده و برای پاسخ مناسب استراتژیک آماده باشند.

Accenture این شاخص را برای موقعیت شرکت ها در ۲۰ بخش صنعتی و ۹۸ زیرمجموعه در چهار دوره وقفه به کار برده است:

پایداری و تداوم (Durability): اختلال آشکار است اما تهدید کننده نیست؛ شرکت ها هنوز مزایای ساختاری خود را حفظ کرده و عملکرد سازگارانه ای ارایه می دهند. ۱۹ درصد از شرکت کنندگانی که مورد بررسی قرار گرفتند به این دوره رسیده اند.

آسیب پذیری (Vulnerability): سطح فعلی اختلال متوسط است، اما به علت چالش های کارامدی ساختاری نظیر هزینه های بالای نیروی کار، احتمال بروز اختلال در آینده برای این شرکت ها بالاست. ۱۹ درصد از شرکت ها در این مطالعه این دوره اختلال را تجربه کرده اند.

نوسان (Volatility): مشخصه اصلی این گروه بروز اختلالات شدید و ناگهانی می باشد. ۲۵ درصد از شرکت های مورد مطالعه در این دوره قرار دارند.

ادامه و بقا (Viability): در این مورد اختلال دایمی است و منابع مزیت رقابتی اغلب کوتاه مدت هستند. بیش از ۳۷٪ از شرکت های مورد مطالعه در این دوره اختلال قرار دارند.

مسئول ارشد استراتژی در Accenture می گوید: “بروز اختلال امری همیشگی و اجتناب ناپذیر است، اما موضوعی قابل پیش بینی است. مدیران کسب و کارها باید موقعیت سازمان خود را در این چشم انداز ناپایدار از اختلالات تعیین کرده و سرعت تغییرات را برآورد نمایند. هرچه دید مدیران نسبت به تغییرات پیرامونشان واضح تر و عمیقتر باشد، بهتر می توانند فرصت های خلق ارزش را پیش بینی نمایند و با استفاده از نوآوری و خلاقیت کسب و کار را به بهترین نحو پیش ببرند.”

کانال تلگرام:  https://telegram.me/dynamics_ax

منبع: http://www.technologyrecord.com/Article/63-of-companies-face-industry-disruption-accenture-study-finds-63641

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.