حسابداری هزینه در داینامیکس ۳۶۵

Spread the love

حسابداری هزینه یک ابزار کنترل‌کننده حیاتی برای مدیریت کسب و کار است. در واقع پروسه ردگیری ، ثبت و تجزیه و تحلیل هزینه های اختصاص یافته به محصولات یا خدمات یک شرکت است و می‌تواند شامل ردیابی و مدیریت هزینه (ثابت و یا متغیر) برای تولید محصولات، ارائه خدمات و سربار باشد.

با مایکروسافت داینامیکس، روشهای متفاوت شناسایی هزینه شامل موارد ذیل، قابل استفاده است:

  • هزینه‌یابی عادی
  • هزینه‌یابی استاندارد
  • هزینه جذب

این روشها با تنظیمات سیستم، که برروی سفارشات تولید اثرگذار است، چگونگی انجام برآورد تولید، هزینه یابی روال آن و ارزشیابی مراحل چرخه موجودی را انجام می‌دهد.  

برای محاسبه هزینه‌ها، نهادهای تولیدی ذیل در نظر گرفته شده‌اند:

  • محاسبه‌های BOM که مواد خام مورد استفاده برای کالای نهایی، همچنین نحوه جمع‌آوری و هزینه‌های مواد را در نظر می‌گیرد.
  • مسیرها جزییات مربوط به عملیات‌ها، امورات و منابع مورد نیاز برای تولید یک محصول مشخص را فراهم می‌آورند و البته برای محاسبه هزینه‌های کار و سربار تولید استفاده می‌شوند.
  • شیت هزینه که برای ساخت گروه‌های هزینه استفاده می‌شود.

دیدگاه کلی درمورد حسابداری هزینه

با حسابداری هزینه در مایکروسافت دینامیکس ۳۶۵ مالی و عملیاتی، می‌توانید اطلاعات را از مدیریت مالی به اطلاعات هزینه‌ای تبدیل کنید و ساختار حساب شرکت را با طبقه‌بندی هزینه‌ها تطبیق دهید.  حسابداری هزینه‌های ویژه در مایکروسافت دینامیکس ۳۶۵ مالی و عملیاتی، اجازه تنظیم قوانین مبتنی بر هزینه و تخصیص مجدد آن را، در صورت لزوم، بدون هیچ گونه تغییر در ورودی حسابداری فراهم می‌آورد. در نتیجه، شما همیشه کنترل تمام اطلاعات هزینه‌ای مربوط به کسب و کار را دارید و می توانید به تجزیه و تحلیل جزئیات پرداخته و با دقت بیشتر فرایندها را بازنگری نمایید.

این ماژول همچنین امکان پیاده‌سازی دو نوع تولید برمبنای سفارشات تولید و تولید ناب (تولید به هنگام) را فراهم می‌آورد.

پیش‌بینی‌ها با ماژول حسابداری هزینه

علاوه بر این، با این ماژول امکان طراحی و برنامه‌ریزی برای هزینه‌های آتی داده می‌شود. هزینه‌ها بر اساس برنامه ریزی فروش و بودجه محاسبه می‌گردند. با وجود این اطلاعات، امکان پیش‌بینی و تعیین خط‌مشی آتی برای کسب و کار فراهم است. همچنین می توان تجزیه و تحلیل جریان هزینه بر اساس بودجه را انجام داد و از نتایج آن به منظور شناسایی هر گونه انحراف از هزینه های واقعی استفاده کرد.

مزایای استفاده از این ماژول حسابداری هزینه

۱. تجزیه و تحلیل کل جریان هزینه

۲. پشتیبانی از رویه‌های حسابداری هزینه‌های مدرن

۳. تخصیص هزینه براساس مصرف‌کنندگان و یا نرخ هزینه

۴. طرح‌های تخصیص آسان و انعطاف‌پذیر برای استفاده

۵. نسخه های موازی تجزیه و تحلیل هزینه، بر مبنای استراتژی های واقعی، پیش بینی شده، شبیه سازی شده و یا آینده

۶. اجرای کامل گزارشهای تحلیلی و تلفیقی

۷. روان و ساده بودن کار با سیستم به لطف رابط کاربری مدرن

حسابداری هزینه در یک نگاه

Important tasks
Primary forms
Run an estimation BOM calculation results (form)
Create cost categories Cost accounting budget model (form)
Create a cost journal Cost lines (form)
Standard cost conversion (form)

یکپارچکی در حسابداری هزینه

حسابداری هزینه می‌تواند با ماژول‌ و منایع ذیل یکپارچه شود:

  • حسابداری
  • کنترل تولید
  • مدیریت و حسابداری پروژه
  • مدیریت موجودی
چارت کلی حسابداری هزینه

کانال تلگرام:  https://telegram.me/dynamics_ax

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.