جهانی‌سازی

Spread the love

توسعه‌های محلی و منطقه‌ای  

بسته به محدوده جغرافیایی اطلاعات متفاوتی برای هر سازمان مورد نیاز است و البته زبانهای متفاوت مورد استفاده قرار خواهد گرفت و همچنین امکان ارائه و یا دریافت خدماتی متفاوت از سایر کشورها/ مناطق وجود دارد. لذا در هنگام در هنگام راه‌اندازی مایکروسافت داینامیکس ۳۶۵ مالی و عملیاتی، بررسی نیازمندی‌های کشور/منطقه (Country/regions) ضروری می‌باشد.

به طور نمونه در لینک ذیل، نیازهای مختص به بومی‌سازی و ضوابط در چین ذکر شده است :

Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations – operated by 21Vianet in China

امکانات بومی‌سازی و اعمال قوانین

مایکروسافت داینامیکس ۳۶۵ مالی و عملیاتی لیستی از امکانات بومی سازی و ترجمه‌های موجود به تفکیک کشور/ منطقه فراهم آورده است. این مستند از اینجا قابل مشاهده است و البته در نرم افزار، فعال‌سازی آن بر مبنای نام کشور/ منطقه انتخاب شده جهت آدرس اصلی (Primary address) شرکت فعال، انجام می‌پذیرد.

طی این مقاله، بررسی موارد ذیل با ذکر منابع مربوطه، حضورتان معرفی می‌گردد:

  • آشنایی بیشتر با راهکارهای پیاده‌سازی کشور/ منطقه مشخص
  • به‌روزرسانی تنظیمات کشور/مناطق مشخص
  • اعمال و بررسی آلارم‌ها مطابق با ضوابط
  • آموزش چگونگی استفاده از بومی‌سازی‌ها برای کشور/ منطقه مشخص

پیاده‌سازی راهکارهای بومی‌سازی (Developing localized solutions)

لینکهای ذکر شده در ادامه منابعی برای راهنمایی و اطلاعات جهت پیاده سازی و ISV ها می‌باشد. در صورت نیاز به شخصی‌سازی براساس کشور/ منطقه و یا بخش‌هایی که توسط مایکروسافت داینامیکس پشتیبانی نمی‌شود، می‌توان از آنها استفاده کرد:

بروزرسانی مقررات تنظیم شده و ارتباطات (Regulatory updates and communication)

طی منابع ذیل اطلاعاتی درباره برنامه‌ریزی و ابزارهای بومی‌سازی جدید معرفی می‌گردد و البته در دو بخش بروزرسانی ضوابط ( Regulatory updates ) و ارتباطات و هشدارها (Communication and alerts) می‌باشد:

بروزرسانی ضوابط

ارتباطات و هشدارها

نگارشهای جدید داینامیکس ۳۶۵

صفحه نگارشهای جدید داینامیکس ۳۶۵ توضیحاتی در خصوص قابلیت‌های جدید و پیشرفتهای محقق شده آن که برای نرم افزار کسب و کار و پلت فرم کاربردی داینامیکس ۳۶۵ طراحی شده است را، فراهم می‌آورد.

در نسخه مالی و عملیاتی چه چیز جدیدی وجود دارد؟

ولی مطلع شدن از آنچه در نسخه مالی و عملیاتی مایکروسافت داینامیکس ۳۶۵ اضافه شده است، از اینجا قابل مشاهده است. اطلاعات ذکر شده در این صفحه به تفکیک تاریخی و نسخ می‌باشد.

گزارشات الکترونیکی

از دیگر امکانات مایکروسافت داینامیکس ۳۶۵، گزارشات الکترونیکی (Electronic reporting) تفکیک شده براساس کشور/ منطقه می‌باشد. ابزاری که امکان پیکربندی فرمت مستندات الکترونیکی را مطابق با نیازهای سازمان برای کشور/ مناطق متفاوت فراهم می‌آورد. گزارشات الکترونیکی اجازه تهیه فرمتهای متفاوت را طی عمر کاری سازمان فراهم می‌آورد. برای اطلاعات بیشتر در اینخصوص می‌توان از منابع ذیل استفاده کرد:

راهنمای امورات (Task guides)

راهنمای امورات از پنل راهنمای (Help) محصول در دسترس می‌باشد. این راهنما طی مسیر، مطابق با نقاط کلیدی فرایندهای کسب و کار ارائه می‌شود. راهنمای امورات برای خواندن گام‌های فرایند کسب و کار قابل استفاده است و یا با استفاده از آن می‌توان راهنمای کار مطابق با مسیر فرایند کسب و کار و ورود اطلاعات را مشاهده کرد.

برای پیدا کردن راهنماهای کار، لازم است به صفحه مایکروسافت داینامیکس ۳۶۵ مالی و عملیاتی وارد شده و بر روی گزینه کمک(Help) کلیک شود. راهنمای کار قابل استفاده، در یک صفحه در پنل کمک لیست خواهد شد. همچنین با استفاده از پنل کمک امکان جستجوی راهنمای کار بیشتر با وارد کردن عنوان فرایند مورد نظر، میسر است.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درخصوص راهنمای امورات، اینجا را کلیک کنید.

در آخر لیست تنظیمات به تفکیک هر کشور ذکر شده است:

کانال تلگرام:  https://telegram.me/dynamics_ax

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.