دارایی ثابت در مایکروسافت داینامیکس ۳۶۵

Spread the love

دارایی ثابت، دارایی‌هایی مانند ساختمان، وسایط نقلیه، زمین، تجهیزات و ماشین آلاتی که متعلق به فرد یا شرکت هستند را، شامل می‌شود. 

تکمیل تنظیمات پایه اولین مرحله استفاده از این ماژول می‌باشد، بعد از آن لازم است دارایی‌های ثابت و ارزش دفتری ابتدای دوره آنها ثبت گردد. این مهم از چندین طریق قابل انجام است و البته ارتباط دارایی ثابت با ماژولهایی مانند حسابداری پرداخت و یا مدیریت انبار، ثبت آن را آسانتر کرده است. در ادامه، مدیریت ارزش این دارایی‌ها با تعریف روشهای محاسبه استهلاک، حداقل ارزش دفتری و همچنین تعیین بازه زمانی برای محاسبه استهلاک انجام می‌پذیرد و البته با قابلیت پیش‌بینی انعطاف‌پذیر در این ماژول، می‌توان سیستم بودجه را به منظور پیش‌بینی ارزش دفتری و استهلاک بکار گرفت .

راه اندازی دارایی ثابت در مایکروسافت داینامیکس ۳۶۵

در صورت لینک بودن حسابداری با دارایی ثابت می‌توان از ارتباط کامل این دو ماژول استفاده کرد و در نهایت ارزش ابتدای دوره و طی دوره و استهلاک محاسبه شده را در گزارشات مالی مشاهده نمود.

از جمله ثبت‌های موجود در این ماژول ثبت دارایی، بکارگیری قوانین ارزش دفتری، ثبت تراکنش‌هایی مانند اسقاط، مستهلک، فروش، طول عمر، تعیمرات و ارزیابی مجدد (افزایشی-کاهشی) ارزش دارایی می‌باشد. همچنین تعریف دارایی‌های مجموعه‌ای و یا دارای سایر اقلام نیز میسر می‌باشد.

تنظیمات و نحوه استفاده از دارایی ثابت می‌تواند مطابق با استاندارهای بین‌المللی انجام گیرد و ساختار آن بر اساس قوانین حسابداری محدوده و کشور مشخص شده، تعریف شوند. بصورت پیش فرض این ماژول با قوانین کشور ایران سازگار است و نیازی به تغییر در آن نمی‌باشد. البته با توجه به نیاز، می‌توان از روالهای پیچیده‌ای که در دارایی ثابت کشورهایی از جمله روسیه، بکار گرفته می‌شود، استفاده کرد.

فرایندهای کسب و کار

ماژول دارایی ثابت مایکروسافت داینامیکس ۳۶۵، دارای یکپارچگی با قسمت‌های ذیل می‌باشد:

کانال تلگرام:  https://telegram.me/dynamics_ax

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.