حسابداری در مایکروسافت داینامیکس

Spread the love

از ماژول General ledger یا حسابداری مایکروسافت داینامیکس جهت تعریف و مدیریت رکوردهای حسابداری شرکت استفاده می‌شود. در این ماژول ردیفهای بدهکار و بستانکار ثبت می‌گردد. این ثبت‌ها براساس طبقه‌بندی‌هایی می‌باشد که تحت عنوان کدینگ حسابداری در فرم Chart of Account تعریف شده‌اند. کدینگ حسابداری تعریف شده قابل ارتباط دادن به گروه‌های تفصیلی‌ متفاوت است.

می‌توانید مبالغ مشخص را به یک حساب و یا در بین چند حساب تسهیم کنید ، این تخصیص می‌توانید بصورت یک قانون تعریف شود و همچنین در بین ترکیبهای متفاوت از تفصیلی‌ها انجام شود. دو نوع تخصیص در سیستم وجود دارد: ثابت و متغیر.

تهاتر حساب‌ها امکانپذیر است و این تهاتر می‌تواند بین حسابهایی با ارزهای متفاوت و اعمال عملیات تسعیر انجام گردد.

در پایان سال مالی، بستن حسابها و انتقال مانده آنها به سال بعد انجام می‌پذیرد. این عملیات می‌تواند بسته به نوع شرکت و قوانین مورد نیاز در سیستم اعمال گردد.

امکان استفاده از حسابداری تلفیق با انعطاف‌پذیری بالا و دسترسی راحت به منابع مالی شرکتهای گروه وجود دارد. برای استفاده از حسابداری تلفیق، ضرورتی به داشتن برنامه مایکروسافت داینامیکس در همه شرکتهای گروه نمی‌باشد. حسابداری تلفیق موجود می‌تواند با استفاده از دیتابیسهای متفاوت نیز، خروجی کارآمد و جامعی را فراهم آورد.

یکی دیگر از ابزارهای موجود پیش‌بینی جریان نقدینگی و همچنین برآورد موجودی مورد نیاز آتی در سازمان می‌باشد. سیستم امکان محاسبه، مشاهده و چاپ این پیش‌بینی نقدینگی را فراهم می‌آورد. همچنین می‌توان میزان ارز مورد نیاز آتی را محاسبه و مشاهده کرد.

کانال تلگرام:  https://telegram.me/dynamics_ax

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.