حسابداری دریافت در مایکروسافت داینامیکس

Spread the love

این ماژول برای بررسی فاکتورهای مشتری و وضعیت دریافتهای آن استفاده می‌شود. ایجاد فاکتور می‌تواند براساس سفارش فروش  و یا خروجی کالاها باشد. همچنین ثبت اعلامیه بدهکاری مشتری، بدون وابستگی به سفارش فروش امکان‌پذیر است.

درخصوص دریافت، نوع‌های متفاوت آن از جمله نقد، چک، کارت، پرداختی آنلاین، برات، حواله و البته سفته قابل ثبت می‌باشد. اگر سازمان شما دارای چند شرکت است و بصورت گروه مدیریت شود، می‌توان یک صندوق مرکزی در یکی از شرکتها ایجاد کرده و کلیه دریافتهای مشتری را از طریق این صندوق متمرکز مدیریت کرد و البته اطلاعات را با در نظر گرفتن امنیت و سطوح کاربران به اشتراک گذاشت.

از فرم Settle open transactions جهت تهاتر کردن فاکتورها با دریافتها یا اعلامیه بستانکاری مشتری می‌توان استفاده کرد. البته می‌توان دریافتها را ثبت کرد و عملیات تسویه را از طریق فرم Enter customer payments  نیز انجام داد.

مشاهده کامل اطلاعات مشتری از فرم لیستی All customers  و فرمهای وابسته به آن امکان‌پذیر است. و در خصوص مدیریت سررسیدها، مانده حساب، محاسبه بهره و ایجاد انواع فعالیتها درخصوص مشتری فرم لیستیCollections  و فرمهای مربوط به آن  در دسترس می‌باشند.

کانال تلگرام:  https://telegram.me/dynamics_ax

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.