مایکروسافت داینامیکس ۳۶۵ امور مالی و عملیاتی-جایگزینی مقدار جدید جستجو با مقدار قبلی

Spread the love

گاه لازم می‌باشد از بین اطلاعات موجود فقط ردیفهایی با مشخصه خاص نمایش داده شود، این نیاز با استفاده از فیلتر کردن رکوردها امکانپذیر می‌باشد. بطور مثال در تصویر ذیل این قابلیت فیلتر کردن در فرم مالیات نمایش داده شده است، ولی این امکان به راحتی در سایر فرمها نیز قابل استفاده می‌باشد.

زمانیکه نیاز به رکوردهایی با مشخصه ای خاص می‌باشد، فرمی باز می‌شود که در آن امکان فیلتر کردن بر اساس حساب اصلی، تاریخ و … را دارید. امروز و طی این پست با گزینه “Replace the criteria on lookup” آشنا خواهید شد.

جستجو بدون گزینه “Replace the criteria value on lookup”

در صورتیکه قبلا از فرم فیلتر استفاده شده باشد، در صورت باز کردن مجدد آن، مقدار قبلی وارد شده در فرم نمایش داده می‌شود. در این مثال مقدار شرط قبلی، که حساب ۱۱۰۱۱۰ بوده است، در فرم فیلتر نمایش داده می‌شود.

با کلیک کردن بر لیست شرط، می‌توان مقدار جدیدی را در این لیست وارد نمود.

برای مرحله دوم جستجو، مقدار ۱۱۰۱۳۰ وارد شده است، بعد از این انتخاب، مقدار جدید ۱۱۰۱۳۰، جایگزین مقدار قبلی، که حساب ۱۱۰۱۱۰ بوده است، نمی‌گردد. در این حالت همانطور که در تصویر ذیل مشاهده می‌شود، لازم است بصورت دستی نسبت به حذف مقدار قبلی اقدام شود.

جستجو با گزینه “Replace the criteria value on lookup”

در این حالت گزینه “Replace the criteria value on lookup”  قبل از تغییر مقدار شرط انتخاب می‌شود .

حالا حساب دوم برای شرط یعنی مقدار ۱۱۰۱۳۰ از لیست باز شده انتخاب می‌شود.

با این گزینه دیگر نیازی به پاک کردن دستی گزینه جستجوی قبلی نمی‌باشد و مقدار جستجوی جدید جایگزین قبلی می‌شود.

این قابلیت در داینامیکس ۳۶۵ مالی و عملیاتی ویرایش (PU 8.0 (7.0.4841.35234 موجود می‌باشد و البته من مشابه آن را در نسخه‌های قبلی ندیده‌ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.